zebEDUCATION

Minden minta számít

Támogató környezet a gyerekközösségekben

Az oktatásban nap mint nap találkozunk olyan tanulókkal, akik másképp érzékelik, másképp tanulnak, máshogy viselkednek – és ez rendben van. A kérdés inkább az: hogyan tudunk mi, pedagógusok és iskolai közösségek olyan környezetet teremteni, ahol ezek a diákok is kibontakozhatnak?

A zebEducation célja, hogy gyakorlatorientált, élményszerű tréningekkel és konzultációkkal segítsem a pedagógusokat, iskolavezetőket és osztályközösségeket abban, hogy felismerjék és megértsék a neurodiverzitás – például az autizmus vagy az ADHD – tanórai és közösségi hatásait, eszközöket kapjanak a differenciáláshoz, együttműködéshez, osztálytermi helyzetek kezeléséhez, olyan inkluzív környezetet építsenek, ahol minden tanuló önazonosan, az erősségei mentén kapcsolódhat a közösséghez.


Miben tudok támogatást nyújtani?

  • Pedagógus-tréningek és érzékenyítő foglalkozások – gyakorlati eszközökkel, élménypedagógiai módszerekkel.
  • Inkluzív osztályközösségek építése – módszertani támogatás, hogy az ADHD-s, autista és más sajátos nevelési igényű diákok is biztonságban érezzék magukat.
  • Egyéni vagy csoportos konzultáció pedagógusoknak – ha elakadás van egy-egy tanulóval vagy szituációval kapcsolatban.

konzultációk

.

workshopok

Atipikus gyerekek és a zene

- Hogyan kapcsolódjunk az atipikus gyerekekhez a zenén keresztül?

- Akár hangszert tanítasz, kórust vezetsz, szolfézst tartasz, akár éneket tanítasz vagy dráma órát tartasz, vannak módszerek, amikkel nemcsak elérni, hanem megszólítani is tudod őket.

- Átbeszéljük, hogyan ismerheted fel az atipikus fejlődést, mire érdemes figyelni, ha egy gyerek "másképp reagál", és hogyan lehet ebből kapcsolatot építeni a zenén keresztül.

- Praktikus ötleteket kapsz arra is, hogyan igazítsd a tempót, instrukciókat, elvárásokat – hogy a gyerek ne szorongjon, hanem kibontakozhasson.

Jelentkezés

.

tréningek

.